Sunday, May 14, 2006

tiru tiru

Ni pengalaman aku masa tingkatan satu.... Ari tu ada la quiz sejarah...cikgu tak asing asingkan pon sesapa..satu grup tu kalau aku tak salah ada 6 meja sambung sambung (eh betul kabahasa aku guna ni..ala tibai ja la).. ada satu soalan tu pasal negeri 9. Biasala kan..mak pak aku kan orang negeri..aku tak ingat pon soalan tu apa dia..tapi aku ingat yg jawapan dia *luak*...aku tau jawapan tu tapi aku tengok si uraini tak tau..jadi aku pon tulis jawapan tu dlm satu kertas kecik..aku baling kat uraini yg duduk dua meja opposite aku..uraini tak ambik..aku pon heran..rupanya cikgu sejarah nampak aku baling kertas tu...dia ambik kertas tu..terus dia tengok tulisan dlm kertas tu dan cakap utk soalan tu aku ngan uraini dapat 0...tu la the first dan the last time aku cuba tipu dlm exam..tu la..nak tipu tak reti..ada hati lak nak tipu tipu..bangang bangang..

6 Comments:

At 3:21 PM, Blogger sue said...

simah, u kenal tak sharmi shafie maybe ur junior 1 year..he's my cousin

 
At 3:26 PM, Blogger simah said...

sharmi? mcm familiar ja nama ni..sharmi ni kalau tak salah..dia kulit putih ..i mean kulit cerah kan? ..rambut mcm straight kan? ker i tersalah org?

 
At 3:53 PM, Blogger sue said...

kulit cerah, masuk mahsuri thn 88'kalau tak silap masa uncle i tranfer ke tnb langkawi..atlet sekolah..

i used to work in langkawi in 1997, kat tabung haji building-arkitek maju..miss langkawi so much..

 
At 4:06 PM, Blogger simah said...

memang sah si sharmi yg u cakap tu i kenal..tak rapat la..but i remember him..sebab dulu i ada la *eye* dia hehehe dia my batch la! What a coincidence..!! kirim salam kat dia yek bila u jumpa dia..

i pon rindu sangat kat langkawi..lama dah tak mandi kat pantai tengkorak kat area datai tu...eh u umur berapa sekarang? i mean r u older than i or younger?

 
At 4:52 PM, Blogger sue said...

same age la kita coz i dgn sharmi beza berapa bulan je..
sharmi ni according to his mom, famous jugak kat sekolah..?adik2 dia ramai dpt pet sister coz nak tackle dia..heheh..citer dolu-dolu, skrg dah kawin anak sorang.nanti i kemsalam..:-)

what i miss most abt langkawi is the beach (back in th 80's) and pantai kok

 
At 5:00 PM, Blogger simah said...

those beautiful beaches!! jangan cakap la..i dok tengah dream pasal pantai pantai tu.. kalu ada rezeki one day balik mesia..i nak bawak my hubby pi langkawi.. halil n d kids would love the beaches..n i bole la lepak kacau member mahsuri yg masih kat langkawi..bole buat reunion ka..

 

Post a Comment

<< Home