Wednesday, April 19, 2006

School History


I suppose ni entrance sekolah yang terbaru..sebab masa kita sekolah dulu...tak dak lak perkataan *Kebangsaan*..
hangpa ingat tak?

Ni blok kelas kita masa tingkatan satu dan dua dulu..ingat tak?

ingat tak korang masa tiap Ahad...kat sini la kita berbaris...kena leter ngan pengetua la...penolong dia la...cikgu disiplin la..

Sekolah Menengah Mahsuri is the oldest secondary school in Langkawi.It was established in 1964 by the of "Sekolah Lanjutan Kampung" attached known as "Sekolah Menengah Kuah" which is temporary to new building, situated at Lot 1287 Mukim Kuah Kilometres 2 Jalan Ayer Hangat.With this transfer the school changed its name to Sekolah Menengah Mahsuri and was officiated by the Minister of Education Malaysia, Encik Mohd Khir Johari in 12 November 1966. Initially this school was classified as grade C.It was later upgraded to grade B as from 1980 to 1985.Since 1986 it has been classified as grade A

5 Comments:

At 10:01 AM, Blogger kayhus54 said...

Setiap gambar hang pamerkan ada kenangan dan sentimental valuenya yang tersendiri...tapi sekrg nie dah banyak yang berubah! aku boleh katakan tiap2 ari pegi sekolah kita...setiap hari apabila kereta masuk aku kat kawasan sekolah...akan terimbau kenangan kita semua masa zaman sekolah...semlm aku korek2 album lama jumpa gambar2 yang kan aku hantaq kat hang nanti...so tunggu!

 
At 2:14 PM, Blogger simah said...

ok...waiting...sebab dah banyak berubah la..kalu hang free..pi snap sikit gambaq terbaru sekolah kita..bole sama sama tengok...heheh hang kira photographer la ni keja hang..

 
At 5:29 PM, Anonymous Anonymous said...

ello....shimah..ni kak hasanah(form 6 92-93)..tak ingat agaknyer..kat mana skang??

 
At 6:22 PM, Blogger simah said...

Kak hasanah mcm ingat la... nama mcm familiar ja...ada gambaq tak? saya kat istanbul turki la ni..tengok la blog saya (refcobass1.blogspot.com) ...akak lak la ni kat mana? buat apa? akak nak join blog geng mahsuri?

 
At 11:31 AM, Anonymous Anonymous said...

boleh bagi tau, macam mana tahap disiplin budak2 sekolah ni, ada gengster ke, spm berapa percent lulus, mungkin mak saya kena berpindah ke kedah, cuma tak tau ke mana lagi.

 

Post a Comment

<< Home